piątek, 7 października 2011

Kołnierz szalowy i odszycie żakietu.





Dla osób, 
które zupełnie nie szyją lub są początkujące, 
tytuł tego posta brzmi pewnie niezrozumiale.
Uszyłam sobie beżowy żakiet z takim właśnie kołnierzem.
Szyciem samego żakietu zajęłam się w poprzednim poście.
W tym natomiast chciałam pokazać, 
jak samemu zrobić wykrój  formy na taki kołnierz 
i jak go potem uszyć oraz jak zrobić odszycie żakietu.
Zdjęcie poniżej przedstawia 
formę takiego właśnie kołnierza wyciętą z papieru.


Nie będę się za dużo rozpisywać bo nagrałam film. 
Tak pokazałam, jak najpierw zrobić formę z papieru 
na kołnierz, jak potem uszyć go z materiału, 
jak przyszyć do żakietu oraz jak wykroić z materiału 
i też przyszyć do żakietu tzw. odszycie, czyli to, co żakiet ma  z przodu na lewej stronie. 
Ja co prawda na odszycie mówię podkład, 
ale fachowcy w różnych czasopismach piszą odszycie, 
więc tego określenia użyłam też tutaj.
Starałam się, żeby film był w miarę czytelny.

9 komentarzy:

  1. Hmmmm, mysle sobie , gdzie ten film. Jadę scrollem w górę i w dół i dostrzegam w końcu te małe literki,że filmik będzie za kilka godzin :) No to będę zaglądać. Fajnie, że chce Ci się robić te filmy instruktarzowe:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kiedy publikuję post, to równiez na kanale YT umieszczam film jako publiczny i musze poczekać kilka godzin, żeby go moc przesłać do bloga. Od razu jest to niemozliwe, wiec dlatego taki ,,poślizg".

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam komunikat że "ten film zawiera treści od produktu believe, który zablokował go w twoim kraju na mocy praw autorskich", więc chyba w Polsce lipa na razie z ogladaniem, a moze to przypadek ze tylko ja taki tekscik dostałam. Ja to pół biedy, bo nie bedę szyć żakietu z szalowym, przynajmniej dla siebie, ale lubie spogladać jak to robisz:) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. No faktycznie, ale dlaczego, to nie mam pojecia. Poza tym w jednej przeglądarce go odtworzyłam bez problemu, a w drugiej pojawia sie wlasnie taka tresc, jak Aurin piszesz.
    Usuwam go wiec, ale za kilka dni dodam ten sam tylko nagram jeszcze raz. Zobaczymy.

    OdpowiedzUsuń
  5. A teraz mogłaś to pokazać na zdjęciach :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Na zdjęciach to mogloby być mało zrozumiałe, bo akurat przy odszywaniu żakietu jest najwiecej roboty.

    OdpowiedzUsuń
  7. No dobra, poczekam na film. Poza tym bardzo mi się podoba Twój nowy szablon :)

    OdpowiedzUsuń
  8. A ja filma obejrzałam i strasznie się cieszę bo mi trochę w głowie rozjaśnił. Może jeszcze wszywanie karczka do spodni pokażesz??Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. Super pomysł z tym filmikiem instruktażowym!

    Pozdrowienia!

    OdpowiedzUsuń