czwartek, 29 grudnia 2011

Mała czarna...z zamkami

Jeszcze przed świętami zaczęłam szyć z materiałów zamówionych w sklepach internetowych, 
o których już Wam pisałam. 
Na początek uszyłam małą czarną z dzianiny kupionej w artex8
Dzianina co prawda, jest praktycznie nierozciągliwa, ale za to szyje się ją dobrze. Ma drobne prążki i głęboki, lekko połyskujący kolor. Zamówiłam jej 1 sztukę, czyli 1 metr bieżący o szerokości 150cm. I nie uwierzycie, ale wyszła mi z tego sukienka, do tego z rękawkami za łokieć! A przecież Calineczka nie jestem...Jakim cudem - nie wiem, dziwuję się do tej pory. 
Jak twierdzą znawcy, klasyczna ,,mała czarna" powinna mieć rękawki i nieduży dekolt. 
Moja to wszystko ma. 
Sukienka jest dopasowana zaszewkami pod biustem i pionowymi, w pasie odcinana. Dół sukienki wykrojony w kształcie litery A. To pierwszy taki fason sukienki w mojej szafie. Do tej pory zawsze szyłam dopasowane dołem.  Na razie jestem na etapie przyzwyczajania się. 
Albo wytrzymam, albo zwężę...
Do ozdoby kupiłam metalowe zamki, z tyłu zamek wszyty jest jakieś 10 cm poniżej pasa. 
Do tego zamki na rękawkach. Mam tylko wrażenie, że powinnam ją jeszcze bardziej dopasować w pasie. 





Miło mi jest Was poinformować, że wygrałam w konkursie Łucznika zestaw stopek do maszyny. To zasługa sukienki z rombami, którą pokazywałam w poprzednim poście. Nie tylko ja miałam okazję cieszyć się z nagrody. Dużo dziewczyn z forum krawieckiego wygrało stopki, bony zniżkowe na sprzęt, a główną nagrodę w kategorii, w której ja startowałam,wygrała nasza Madzia vel Susanna
Gratulacje dla wszystkich!!!


Już za chwilę będziemy mieli Nowy Rok. 
Życzę Wam, żeby przyniósł radość, miłość, pomyślność  i spełnienie marzeń. A gdy już się spełnią te najbardziej oczekiwane, niech dorzuci garść nowych, 
bo tylko one nadają życiu sens!!!
                                           Monika
                                                                                                  

26 komentarzy:

  1. świetna sukienka też marzę żeby kiesyś sobie umieć takie cacko uszyć Gratulacje z wygranej i szcześliwego nowego na zaś

    OdpowiedzUsuń
  2. Monia super, super, super! Zgapię od Ciebie ten pomysł na 100%! Strasznie fajna sukienka i Ty super w niej wyglądasz. Zamki dodają jej charakterku :>
    Gratuluję raz jeszcze wygranej, napewno zrobisz właściwy użytek z wygranych stopek :]

    Samych pomyślności w Nowym Roku :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Albo ta sukienka jest piękna, albo Ty :) Ale faktem jest, że wyglądasz w niej prześlicznie. Zamki są super. Tylko, że ja oszalałam ostatnio na punkcie suwaków na całej długości i wszyłabym z tyłu taki suwak rozdzielczy :) Albo nawet nie rozdzielczy, ale na całej długości :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzieki za zyczenia dziewczyny. Manuskrypt, ja sobie uszyję jeszcze jedną z zamkiem i na calej dlugosci, tylko chyba dopasowaną, tak mi sie spodobały zamki!

    OdpowiedzUsuń
  5. Sukienka naprawde bardzo fajna. Czasem dobrze mieć w szafie coś innego niż zwykle. No i cudowności w Nowym Roku.

    OdpowiedzUsuń
  6. Super - dużo lepiej wygląda na Tobie niż na ziemi :D Niby prosta, ale ma coś w sobie.
    No i gratuluję stopek :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Po pierwsze, gratulujemy wygranej:)
    Po drugie, sukienka śliczna! Świetny fason, zamki wyglądają super.
    Po trzecie, pięknie w niej wyglądasz!
    Życzymy również dobrego Nowego Roku!!!

    OdpowiedzUsuń
  8. Nic przy niej nie majstruj! Sukienka cudowna!
    Wszystkiego dobrego w Nowym Roku!

    OdpowiedzUsuń
  9. No bardzo ładna sukienka:) zamki dodaja charakteru, szczególnie te w rekawach. linia dla Ciebie to chygba każda dobra i w A i w dopasowanej wygladasz super, bo figure masz wzorową. wszystkiego dobrego w nowym roku :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetna sukienka! Też mam metr tej dzianiny i chyba wiem co z nią zrobię :) Miała być spódnica, ale skoro wyjdzie sukienka to wybieram tą opcję :D
    Szyłaś sukienkę wg jakiegoś burdowego wykroju?

    OdpowiedzUsuń
  11. Ok, ok nie bede majstrowac, najwyzej uszyję sobie drugą identyczną, tylko zwężaną dołem hehe...
    Aurin, ten fason - A - jest dla osób szerszych w biodrach. Na zdjeciu tego moze nie widac, ale jestem w niej bardzo szczupla, chyba nawet zbyt, choc moze to byc tez zasluga koloru.
    Tootsie, szyłam górę według wlasnego wykroju - masz u mnie na pasku z boku w popularnych postach pokazane, jak zrobic wykroj bluzki i spódnicy. Dół w ksztacie litery A robilam na bazie wąskiej spódnicy, którą poszerzyłam w biodrach.

    OdpowiedzUsuń
  12. Gratuluję wygranej-trafny wybór!

    OdpowiedzUsuń
  13. Śliczna sukienka! Kojarzy mi się z latami 60' :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Życzę Ci, na Nowy Rok 2012 aby wszystkie plany, nawet te wydające się abstrakcyjne, udało się zrealizować.
    Szczęścia - dzięki któremu te zamierzenia będą realne.
    Zdrowia, które pomoże w ich realizacji.
    Pieniędzy - bez których, nawet te najwybitniejsze są niczym.
    I przyjaciół, z którymi te sukcesy będzie można dzielić.
    Pozdrawiam Kate:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Taka princeska:) Śliczna i zameczki dodają jej uroku. DO SIEGO ROKU!

    OdpowiedzUsuń
  16. sukienka z niespodzianką (mam na myśli zamki z tyłu) - wyglądasz w niej fantastycznie, delikatnie mimo czarnego koloru i kobieco
    cudownego i pełnego inspiracji Nowego Roku

    OdpowiedzUsuń
  17. Cudna kiecka :) mam bardzo podobną ale kupioną w Zarze.

    OdpowiedzUsuń
  18. Moniko , w tej sukni wygladasz przepieknie , masz piekna sylwetke modelki i w poszerzonej jest OK!!!
    pozdrawiam:)))

    OdpowiedzUsuń
  19. Moniko ,
    Wszystkiego Najlepszego w Nowym Roku 2012 !!!,
    spelnienie Twoich wszystkich marzen!, i gratulacje z wygranej ;
    pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
  20. bardzo ładna ta sukienka ! :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Mogłabym mieć do Ciebie prośbę :)?
    Męczę się z ułożeniem wykroju na metrze tkaniny. Tkanina identyczna, z tą różnicą, że mam 160 cm wzrostu ;)
    Czy mogłabyś mi narysować w Paint`cie schemat jak rozłożyłaś wykrój? Na zdjęciu nie widzę czy góra przodu jest w całości krojona. Mój e-mail to: bracunia@o2.pl
    Jakaś niemoc umysłowa ogarnęła mnie ostatnio :D
    Zawsze szyłam sukienki z 1,5 m tkaniny ale skoro można z 1 to wolę tą opcję:D

    Będę bardzo wdzięczna za pomoc!

    OdpowiedzUsuń
  22. Monia a moze umiescilabys wykroj na blogu? ta sukienka jest boska!!!! madziarek

    OdpowiedzUsuń
  23. Gora sukienki wykrojona na postawie formy na bluzke, ktora jest w Popularnych Postach. Dol to wykroj na spodniczke w ksztalcie litery A, zwanej tez trapezem, ktory za jakis czas postaram sie na blogu przedstawic.

    OdpowiedzUsuń
  24. Wow super, ja tez taka chce!!! Masz talent dziewczyno!!

    OdpowiedzUsuń
  25. Bardzo proszę, wstaw jak zrobić taka piękną sukienkę:) Jest naprawdę śliczna, spróbuję zrobić sama choć nie wiem jak to wyjdzie:D Lola

    OdpowiedzUsuń
  26. Świetnie Pani wygląda!!! Bardzo, bardzo mi się podoba.

    OdpowiedzUsuń